Tuning
Dupe 2005.02.24. 16:07
A leggyorsabb utcai Mitsubishi a Lancer Evolution VIII MR FQ-400 2,0 l 405 LE.
Mitsubishi Lancer EVO 8
A Mitsubishi Motors UK a napokban leplezte le eddigi történetében gyártott leggyorsabb utcai autóját, amely a márka szigetországi megjelenésének 30. évfordulója alkalmából épült. A Lancer Evolution VIII MR FQ-400 néven futó vadállat limitált szériában lesz elérheto, összesen 100 példány erejéig.
Lance Bradley, az autó szellemi atyja a márka nevének végso kifejezéseként mutatta be az új erogépet, nem is alaptalanul: a sokoldalú négyajtós modell az árának tízszeresébe kerülo szuper-sportautókat is megszégyeníto gyorsulási paraméterekkel rendelkezik.
A Lancer EVO VIII MR FQ-320 alapjaira épült sportautó a Mitsubishi Motors UK sport divíziójában készült el, olyan neves tuningcégek közremuködésével, mint a Rampage, az Owen developments, vagy a Flow Race Engines. Az együttes munka eredményeként a Lancer legendás 2.0 literes turbós motorja immáron 405 lóero felett uralkodik, ami mellé tekintélyes, 483 Nm-es nyomaték párosul.
Ezekkel a paraméterekkel az FQ-400 a 0-100 km/h sprintet mindössze 3.5 másodperc alatt teszi meg, a maximális sebessége pedig meghaladja a 280 km/h-át. A brutális gyorsulással az új Lancer olyan autókat hagy maga mögött, mint a Porsche Carrera GT (0-100 km/h: 3.9 sec), vagy a 130 milliós Pagani Zonda (3.7 sec).
Az MR FQ-400 teljesítménye nem csak a motorban rejlik, hanem a mesterien kialakított kaszniban és futómuben is. Mint az Evolution VIII MR (Mitsubishi Racing) sorozat minden autója, az FQ-400 is a cég elektronikusan vezérelt összkerék-meghajtási rendszerével lett felszerelve, a felfüggesztések pedig 100%-ig a Bilstein munkáját dicsérik. Az autó alatt a cég új fékrendszere mutatkozik be, mely hatékonyságában teljes mértékben a megnövekedett teljesítményhez passzol.
Az FQ 400-at több karosszéria-elem is megkülönbözteti lassabb testvéreitol. Ralliart aero tükrök, karbon elso légterelo, a teton pedig a cápafognak becézett apró szárnyak gondoskodnak a megfelelobb légáramlásról. Az autó alá a Team Dynamics fényes fekete könnyufém felnijei kerültek, mindezek mellett egy piros 'FQ-400' plakett is messzirol árulkodik róla, hogy itt bizony már sokkal többrol van szó.
Az utastér a sportosság jegyében Momo sportkormánnyal és Recaro ülésekkel lett felszerelve. A muszerfalat karbon berakás uralja, és – a Zondához hasonlóan – egy diszkrét tábla jelzi a szemlélodoknek az autó sorszámát. A belso kialakítás és a komfort viszont nincs a végletekig a teljesítmény javára hangolva: a hifi, az elektromos ablakok és tükrök, valamint a digit klíma ugyanúgy szériatartozékok, mint bármely másik utcai Mitsubishiben – sokak szerint ez teszi az autót a világ legpraktikusabb és legsokoldalúbb sportautójává.
A limitált szériában gyártásra kerülo Mitsubishi Lancer MR FQ-400 – a cég által kínált 3 év / 36.000 mérföldes garanciával - mindösszesen 46.999 Angol Font (16.6 millió HUF) ellenében már megrendelheto, ami azért amit kapunk, elég barátinak mondható.
|